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[Global Korea] Hyundai Motor's Tucson is overtaken by Tivoli. Four months of continuous falls in sales have been observed

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Hyundai Motor's Tucson is overtaken by Tivoli. Four months of continuous falls in sales have been observed

The performance of Hyundai's SUV Tucson in domestic market seems rather disappointing.

The sales target that the company set when releasing Tucson was 3750 vehicles per month. However, in August, only 2920 of the vehicles were sold which shows a dramatic decline in sales over the past 4 months.

Compared to last month, the sales decreased by 30.6% and also by 13.3% compared with last year. It is said that the effect of launching a new car lasts for 6 months. Nevertheless, Tucson does not seem to have enjoyed the launching a new car effect to boost the sales but rather the sales volumes have decreased dramatically.

Meanwhile, Ssangyong Motor's Tivoli is dominating SUV market by creating a great sensation. Tivoli has beaten Tucson by selling 3488 vehicles in August.

Tivoli, since it was first out in the market, has shown a consistent sales figure. From January to August, average 3252 of Tivoli were sold every month and twenty six thousand twenty three were sold for the past 8 months.

Hyundai Motor's total domestic sales has only increased by 6.1% selling fifty one thousand ninety eight vehicles, whereas Ssangyong Motor's domestic sales has increased by 45.7% in comparison with the last year./스피킹전문 EDB 영어회화학원 대표강사 닥터 벤

현대차 투싼, 티볼리에 밀리고…4개월 연속 판매량 '뚝'

현대자동차 SUV 투싼이 국내 시장에서 고전하고 있다. 출시 당시 내세웠던 월 평균 판매목표 3750대는 8월 2920대를 기록하며 4개월 째 급감했다. 지난 8월 투싼의 전월비, 전년 동기 대비 판매량은 각각 30.6%, 13.3%씩 뒷걸음질 쳤다.

업계에서는 신차출시의 효과를 6개월 정도로 보고 있다. 하지만 투싼은 신차효과로 판매량을 늘려가기는커녕 판매량이 급감했고 그 감소폭 또한 컸다.

쌍용자동차 티볼리는 광풍을 불러 일으키며 SUV 시장을 평정하고 있다. 티볼리는 8월 국내에서 3488대가 팔리며 투싼을 앞질렀다. 티볼리는 1월 출시 이후 8월까지 월 평균 3252대씩 꾸준한 판매량을 기록하며 총 2만6023대를 기록했다.

8월 쌍용차는 전체 국내 판매(7517대)에서도 전년 동기 대비 45.7% 증가한 반면 현대차는 5만1098대를 판매해 6.1% 증가에 그쳤다./스피킹전문 EDB 영어회화학원 대표강사 닥터 벤

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